Tuesday, October 20, 2009

ketensionan melanda :(

salam..

harini aku sgt2 tension+tekanan+pressure. smlm class dah start, tp smlm aku baca 2 page je, pastu tdo. dah set alarm kul 4 nk bgn stdy, tp aku xbangun pn :(

harini lg banyak yg kena stdy+hafal+fahamkan..esok kul 4 ada oral test utk border line utk yg xpass MAB2. hmm..apa nk jawab? dah la dr mario tu skema tahap gaban. lusa plak kul 4 dah start oral test utk MAB3. pastu jumaat lak ada exam kul 8pg!! n tghari tu sambung oral test sampai la ke ptg. kami ada 20 orang. minumum seorg 30 min..soalan yg akan ditanya dlm 4 ke 5 soalan. banyaknya...passing mark 70. exam written yg kul 8 pagi tu kena jawab 4 soalan dr 6 soalan dlm masa 2jam!! 1 soalan kena jawab at least 3pages!! waaa..bayangkan betapa pressurenye aku ni. susah nk gambarkan. td masa kelas aku pressure sgt2, kuar dr kelas g solat zohor n tdo 15 min, bangun masuk kelas balik br fresh skit. dr mario senyum2 je mcm tau aku pressure. g buat post weld heat treatment (PWHT). huhu

did i mention yg aku ni sorg2nya student pompuan dlm kelas 20 org tu. n insyaAllah kalau aku passed (harap2 la...doakan laa eh), aku la pompuan pertama yg ada diploma in welding engineer...certified by EWF (Engineering Welding Federation, UK) and IIW (International Institute of Welding, UK) and TWI (Tech Welding Institute) dan ada laa..aku pn xtau amenda. huhuhu. aku amik kos ni atas company aku sponsor. company aku MMHE Sdn. Bhd. ye! kos utk seorg lebih kurang RM50K++!! sangat2 mahal ok..n sbb tu la company bond kitorg sampai 8 taun whether u passed or failed. an among 20 org ni, hanya beberapa org je yg akan ditarget lulus sampai ke level 3 dan dapat diploma. fuhh..harap2 la aku dapat..

ky UK, kos ni hanya di ambil oleh engineer2 yg ada 20taun++ experience. kalau mcm kitorg ni yg br keje engineer 2, 3 taun n lg 7 org fresh grads tu..mmg korang pun tau la keadaannya camne kan? huishh..mmg tersangat2 la memerlukan jiwa, fokus, hati n kecekapan minda yg tahap pro. dalam 4 ari akan belajar 16 to 19 topics yg u don't have any idea apa jadah menda tu. skrg ni MAB (Materials and Behaviour class, microstructures, phase diagrams, types of steels, corrosion, weladability etc..). bertambah2 ngan xtau soalan apa n macamne yg kitorg akan dapat at the end of the course (ari jumaat). n kelas ni akan berlangsung selama sebulan dgn setiap minggu yg packed n hectic + Examssss..huhuhu. selama 3 bulan yea :)

jadi, mood xbaik, hati selalu panas, tgk semua org mcm nk maki..hormon serba x kena..hari kamis every week kepala akan weng and x dapat tdo semalaman utk menghapal segala2nye.

jadi, doakan la kebahagiaan aku utk class yg level last ni, semoga aku lulus n xde kena repeat dah :( sbb dengar2 kata, mmhe akan bayar repeat sampai level 2 je (technologist level), kalau xpassed level engineer, paham2 je la eh. kalau nk gak diploma engineer level, kena la bayar duit sendiri..n bayar plak dlm Pound Sterling. n nak kena panggil lecturer dr overseas lg..hmm...

sekian saja bebelan utk hari ni. nak mansi, solat n stdy plak. opss, arini adik dah datang umah (dia keje kt HSA, JB). dia cuti so dtg la umah aku melepak2..plan nak ajak dia makan KFC mlm ni. td dia sms suh htapau, apa mengidam ntah tetiba je..huhu

ok catch u tomorrow yea..

No comments:

Post a Comment